Turizem in kultura na Management akademiji
V okviru osrednjega izobraževalnega programa Slovenske turistične organizacije ̶ Akademije za trženje je potekala Management akademija, na kateri je Združenje zgodovinskih mest Slovenije predstavilo izkušnje in izzive zgodovinskih mest pri povezovanju kulture in turizma.
Tretji dan izobraževanja, ki je v Podčetrtku (Terme Olimia) potekal 17. oktobra 2024, je bil posvečen kulturi in turizmu, s posebnim poudarkom na inovativnih načinih promocije in grajenja partnerstev na področju komercialnih dejavnosti. Poudarek je bil na sodelovanju in zagotavljanju učinkovite promocije in komercializacije z namenom nadaljnjega razvoja in povečanja zadovoljstva turistov. Kultura zahteva spoštljiv odnos, turizem pa lahko ponudi načine za dolgoročno ohranjanje kulturne dediščine, so prepričani v Slovenski turistični agenciji, ki prireja izobraževalno akademijo. Na delavnici so predavatelji, med njimi tudi generalna sekretarka Združenja zgodovinskih mest Slovenije Mateja Hafner Dolenc, predstavili inovativne načine povezovanja kulture in turizma.
Mateja Hafner Dolenc je v svoji predstavitvi med drugim predstavila pomen povezovanja turizma in kulture in pri tem opredelila ključne izzive:
- Pomen jasne opredelitve in celostnega razvojnega in trženjskega upravljanja produkta Kultura in zgodovinska mesta.
- Utrditev Slovenije kot destinacije kulturnega turizma, s poudarkom na promociji manjših zgodovinskih mest.
- Krovne komunikacijske teme kulture naj postanejo stalnica.
- Nadaljnje povezovanje, mreženje in združevanje kulture in turizma skozi konkretne projekte.
Izpostavila je nekatere programe in aktivnosti, ki jih izvajajo članice zgodovinskih mest za vključevanje kulturnih vsebin v zgodovinskih mestih v turistično ponudbo:
- FEST MEST – najdaljši festival v Sloveniji,
- produkt Mesto za en dan/mesto na dan,
- digitalno kampanjo Z vlakom po kulturo, ki jo zgodovinska mesta izvajajo v sodelovanju s Slovenskimi železnicami.
V središču prihodnjih aktivnosti Združenja zgodovinskih mest je izkoriščanje potenciala kulture v mestih, umeščanje kulture v druge produkte in razvoj privlačnih prodajnih mestnih doživetij. Okrepiti si želimo tudi komunikacijo mest navznoter, do prebivalcev.